Alla inlägg den 10 april 2008

Av Josefin - 10 april 2008 18:06

Efter att nörd nummer två nu på mindre än ett år har fråggat chans på mig så kände jag nu att det var nödvändigt med ett nytt inlägg. Både eftersom mina kompisar petar på mig efter ett nytt inlägg men också eftersom jag känner att jag på något sätt vill hjälpa alla de små nördarna där ute som har tydligen har svårt att hitta den rätta.

 Jag vet att jag kommer få mycket kritik för det här  inlägget speciellt av Sandra. Jag skriver det i alla fall. Har lite överseende över detta eftersom mina källor är högstadiets grymma utrymmen som jag för tillfället befinner mig i. (åttan går jag i...)

 Hur som helst.

 Tips nummer ett; Titta dig i spegeln, du ser inte så bra ut som du tror och även om alla tjatar om att insidan räknas så gäller det bara i viss mån, dessutom varför tror du att det finns flera snygga tjejer än det finns killar? 

 Tips nummer två; Snacka inte om data-spel. Man kan faktist inte bry sig mindre om på vilken leavle du är på eller vilken du planerar att komma till i helgen. Berätta för dina kompisar istället, dom bryr sig faktist.

 Tips nummer tre; Fråga inte chans, vad du än gör, fråga inte chans. Om man är äldre än tolv så ska man ha växt ifrån det dära och om du måste göra det, säg det personligen. Skicka inte mail, sms:a inte och skicka verkligen itne polaren på det.

 Tips nummer fyra; För guds skull,  bjud inte med dig tjejen på Inferno, dream hack eller annat nörd konvent. Nu vet inte jag om det är vanligt att killar bjuder med sig tjejer de är intressearde av till Dream Hack men Infrno är like bortstötande.

 Tips nummer fem; Låt henne prata, om du snackar hela tiden så är det väll klart att hon inte vill vara med dig, du är inte så intresserande.

 Tips nummer sex; Om nu har kommit så pass långt som sms:ande så skvallra inte om att du bara sitter vid datorn. Skriv istället lite snyggt, Inget speciellt, sj? Och om du har lyckats bli ihop med någon (GRATTIS!) så hänger mycket fortfarande på en skör tråd. Klistra inte fast dig själv vid datorn (tv, xboxen, kortspelet, nörd spelet ect..) utan kom ihåg att folk vill umgås med dig. 

 Tips nummer sju; Använd inte snygg, söt, het eller vacker som en anledning till att bli ihop med henne. Det är inte ett hållande påstående.

 Tips nummer åtta; Detta är ett tips till alla killar/män/pojkar/gubbar/äkta män/grabbar/herrar även om hon aldrig kommer sätta dig före sina vänner så ska du göra det. Det är bara att in se, nu när du väl har en partner så behöver du inga vänner, hon däremot kommer behöva dom så fort du är borta eller när de bara behöver klaga eller slippa dig.

 Tips nummer nio; I fråga sätt inte, om hon säger nej efter att du har brytit mot tips nummer tre. Släpp och gå vidare, hon kommer inte ångra sig.

 Tips nummer tio; Kolla dig i spegeln igen, det behövs.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vann rätt låt i melodifestivalen?
 Ja
 Nej
 Vet inte, jag kollar inte
 Vet inte, kanske

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards