Alla inlägg under juli 2007

Av Josefin - 31 juli 2007 22:05

Denna endlösa serie om den lilla hobbiten Frodo som går mig på närverna (ja jag vet att det är en bok karkaktär!!) om jag kunde så skulle jag strypa den korta lilla snubben!

 För guds skulle kan dom inte ens försöka springa ett tag eller låna en Nazgul eller nåt så att det går fortare!

 Jag är i mitten av andra boken, jag tror aldrig att dom ska komma fram...

 It is the never ending journy of Frodo Bagger and the should be king that will die in a couple of years any way!!!!

  Jag tror aldrig att jag kommer att läsa ut denna end lösa bok...

 Jo jag har fått linser!!

Min lycka är gjord!

 Jag håller just nu på att läsa Djävulen bär prada, den boken är helt fantastisk, känns verklig och bra på samma gång, dom kapitel som jag läst har fått mig att fasna helt och jag är glad att jag inte ens kommit till hälften än!

 På tal om bok tips så kan jag berätta en gång till att den senaste harry potter boken Harry Potter and The Deathly Hallows fortfarande är ett bra tips om du söker en bok att läsa innan sommaren är slut.


 Så den slutliga utvärderingen är:

 Håll dig borta från sagan om ringen om du kan undvika det (Bilbo kan däremot vara ett hållade tips), och att läsa Harry Potter och Djävulen Bär Prada om du kommer över någon av dessa böcker!


Det var allt jag hade att skriva idag, glöm inte att spana in bilden nedanför!


Av Josefin - 28 juli 2007 12:35

Jag var på landet i helgen, vad kan vara bättre än den svenska sommmar idyllen?

 Ett litet rött torp med vita knutar vid en liten in sjö i roslagen?

Man badar varje dag och man diskar för hand efter att man har ätit...

 Nackdelar:

 Tidiga mornar, bara fria kanaler på tv:n och det är ju jätte kallt i den lilla sjön, man fryser ju tårna av sig...

  Men det är väll än då den svenska sommaren?

 Vi ska njuta av dom få soliga dagarna vi har under vår korta sommar, och det finns väll ändå inget mysigare än att sitta och spela råttfällan med sin yngsta kusin när det regnar (jag vann).



 På tal om igenting när jag åkte på en sån där utflykt i torsdags till saltkråkan (norröra och söderöra) så lyssnade jag på P1 där Salem Al Fakir var sommar pratare, när det var slut så upplyste dom om att man kunde lyssna på programmet ikväll 22.15 eller lyssna av på deras hem sida.

 Vem använder uttrycket lyssna av?

 Låt mig veta!

Av Josefin - 24 juli 2007 14:59

Nej, hon dödade två av mina favorit karaktärer, hur kunde hon, trodde då att dom skulle ha klarat sig men jag skulle ha sett ledtrådarna som tydde på annat, Men lilla Teddy då? hur ska det gå för honom, okey bra för man ju veta men att höra ***** ***** säga att han skulle viljat lära känna honom. Ne sista boken klar, måste hitta något nytt nu.

Av Josefin - 21 juli 2007 14:48

Jag kom in till gamla stan 21.08 och satte mig på den låga trottoar kanten och väntade troget till 23.00 då alla ställde sig upp och armbågade sig sin väg fram till den efter längtade boken. 01.00 bröt och förpakningarna och den sista väntan började...

 03.00, efter 7 timmars vänta så kom jag in i SF bokhandeln och köpte den!


 Låg och läste till klockan 07.00 på morgonen då jag tyckte att jag kanske skulle sova.


 Oavbrutet läsande ser jag nu i min framtid där lite somn också existerar!


((Hahaha Roligaste jag nånsin gjort helt underbart att sitta bland alla dessa människor som också, en gång i livet hade ett liv, en själ och en tanke, alla gjorde vi samma misstag!

  Vi öppnade och läste Harry Potter och den vise sten, nu är vi förlorade för alltid :P, skojade bara jag e bara lite förlorad.)

Av Josefin - 20 juli 2007 18:24

Sätt och klickade runt på www.istheshit.com när jag snubblade över den här bilden, så ägd men ändå så rätt, ja menar vi tatuerar ju in tecken som kan mena vad f*n som helst.


Jo, harry potter and the deathly hallows släpps inatt, e så hyper. Jag ska köa inne i gamla stan utan för SF bokhandeln, dom beräknar tydligen ca 1000 köare och om nån undrar så är jag den lilla flickan lägst bak i ledet som äter kakor med två andra personer.


Hoppas hoppas att harry inte dör, jag ska skriva in när jag är klar och ska då erbjuda er en egen liten spoiler, hoppas att ni ser fram emot det lika mycket som jag, hyper hyper hyper!!! ((ursäkta men jag är verkligen hyper nu))

Av Josefin - 19 juli 2007 18:37

Det är väldigt trevligt att få en total genom gång på vad hela star wars serien går ut på under mindre än en timme (midagarna är sällan längre i min familj). Så Anakin blir dark vader sen och blir ond, medans hans barn (Luke och nån tjej) blir ihop, fin familj eller hur!


 Men jaja hittade några roliga bilder på internet (gud vad bra det är, hur klarde sig folk på 70-talet??) så jag tänkte lägga upp dom, mest bara för att...

 Jag tänkte också lägga upp en cool bild på min morföräldrars mindre coola katt, Nisse! Det är hans som äter det sista av min pizza och ahn är helt underbar, man kan inte, inte älska honom. Lite gammal nu men fortfarande lika udda och chips/ pannkaks ätande som någonsin!


Jo om nån blir intresserad av att köpa en wheater stone så kan jag erbjuda en liknande :P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vann rätt låt i melodifestivalen?
 Ja
 Nej
 Vet inte, jag kollar inte
 Vet inte, kanske

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards